Home » Credit Management & Kredietkosten

Credit Management & Kredietkosten

Credit Management wordt gezien als een kostenpost. Maar is dat ook wel echt zo? De kosten die gepaard gaan met het financieren van onze klanten is in veel organisaties namelijk een onderschatte en niet nader gespecificeerde kostenpost. En waar bestaan ze uit? Via Activity Based Costing kan op dit onderdeel nauwkeurigheid en helderheid verschaft worden. Middels ABC worden deze kosten niet direct aan kostendragers zoals producten, diensten of klanten toegerekend, maar via een tussenschakel; de activiteiten. Door eerst de kosten per activiteit te specificeren en daarna de activiteiten aan de kostendragers toe te wijzen, ontstaat een gedetailleerd en nauwkeurig beeld over de werkelijke kosten van de kostendragers. Gaan we dus wel effectief met onze kosten om? Kosten die organisaties maken om de geldstromen te continueren. Met andere woorden, welke kosten maak je allemaal om de omzet die je gerealiseerd hebt ook daadwerkelijk op je bankrekening te ontvangen? Een andere belangrijk inzicht is wat het leveren op krediet nu exact uw organisatie kost zodat u op een passende wijze het bewustzijn van Sales en andere medewerkers kunt aanspreken.

Voor wie?

Deze masterclass is bedoeld voor Credit Professionals die werkzaam zijn binnen het Credit Management vakgebied en die zich graag laat inspireren en informeren over hoe bepaalde management theorieën een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan het verder professionaliseren van ons vakgebied.

Uw Leerresultaat

In deze tijd van snelle ontwikkelingen en grote veranderingen is het goed om af en toe pas op de plaats te maken en uzelf kritische vragen te stellen. De wereld globaliseert en digitaliseert steeds verder. Hierdoor krijgt de Credit Manager een andere plaats in de organisatie. Waar credit management tot voor kort vooral een operationele rol vervulde binnen organisaties als onderdeel van de afdeling finance, zien we in steeds meer organisaties dat credit management strategische positie begint in te nemen. Dit vraagt van de verantwoordelijke Credit Manager andere inzichten en een andere houding. De operationele kijk dient plaats te maken voor een meer strategische kijk op het organiseren van credit management en haar processen. Tijdens alle drie de filevrije colleges belicht expert Raimond Honig MBA vanuit zijn kennis, kunde en praktijkervaring naar instrumenten die deze veranderprocessen beheersbaarder, effectiever en uiteindelijk dus ook kansrijker maken.  

Vervolgtraining

Credit Management & Leiderschap
Credit Management & de Toekomst
Lean Credit Management
Strategisch Credit Management

Trainingsdata Plaats

3 december 2019

12 mei 2020

Utrecht of Incompany

Utrecht of Incompany

Code: CM&K
Prijs: €  495,00 excl. BTW
Examenkosten: nvt
Groepsomvang: maximaal 20 deelnemers
Duur: 1 dag
WhatsApp chat