Privacy Verklaring

 

Het Credit Management Instituut (afgekort CMI) is qua privacy een ‘braaf jongetje in de klas’. We doen gewoon zoals het hoort. Precies zoals we zelf ook behandeld willen worden als het gaat om privacy. We verzamelen wél persoonsgegevens van je, maar zorgen dat die netjes afgeschermd blijven voor derden. En als we contact met je zoeken, vind je altijd een makkelijke mogelijkheid om je af te melden.

Dat is eigenlijk alles wat je écht moet weten. We schermen je gegevens af. Gaan die nooit delen met derden. En je kunt je altijd afmelden, bij elk mailtje of nieuwsitem die je van ons ontvangt. Dat is de korte en begrijpelijke versie van deze Privacy Verklaring.

Maar goed, dat is juridisch niet genoeg. Dus vind je hieronder nog een uitgebreide versie van onze privacyregels. We hebben geprobeerd om het zo begrijpelijk mogelijk te formuleren. Als je hier nog vragen over hebt, kun je ons altijd mailen via info@cminstituut.nl. Dat is een ‘info’ adres maar er zitten gewoon mensen achter.

 

Persoonsgegevens bij inschrijving
Als je inschrijft voor één of meerdere van onze trainingen, opleidingen of masterclasses, vragen we je om je persoonsgegevens. We hoeven niet alles van je te weten, maar alleen wat strikt noodzakelijk is om je deelname zo goed mogelijk te regelen. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die we mogelijk nodig hebben, verwerken en eventueel waarom:

  • Voorletters, voor- en achternaam: Zodat we weten dat de cursusstoel écht voor jou is en niet voor iemand die gewoon op de deur staat te bonken en zodat wij weten hoe wij je tijdens de les mogen noemen.
  • Geslacht: Zodat we je nóg netter kunnen aanspreken.
  • Functie: Wanneer wij je telefonisch nodig mochten hebben en er meer Jansens in het bedrijf werkzaam zijn, is het altijd makkelijk om bij de receptie een functie te kunnen noemen.
  • E-mailadres: Daar sturen we niet alleen deelnemersinfo naartoe, maar ook nog extra materiaal zoals hand-outs na de training, opleiding of masterclass, waardoor je er nog meer van opsteekt.
  • Vestigingsadres: Dat gebruiken we wanneer wij persoonlijk een certificaat of taart komen afleveren wanneer jij en/of je collega’s geslaagd zijn.
  • Postadres: Dat gebruiken we o.a. voor ‘fysiek bonusmateriaal’: boeken, certificaten etc. Maar we gebruiken het heel sporadisch.
  • Afdeling en Bedrijfsnaam: Zodat we de kans vergroten dat de spulletjes op de juiste plek terecht komen
  • (Mobiel) telefoonnummers: Voor bijvoorbeeld noodgevallen! Bij last minute wijzigingen. Of stel: de trainer is op het laatste moment ziek en wij willen je hiervan op de hoogte stellen.
  • Overige persoonsgegevens die je zelf verstrekt bijvoorbeeld door jezelf aan te melden via social media platforms waaronder Linkedin, facebook of twitter, middels schriftelijke correspondentie (zoals bijvoorbeeld ons intakeformulier) of via telefonische communicatie.
  • Locatie/apparaat gegevens o.a. IP-adres, locatie, cookies etc. zodat wij kunnen leren via welke digitale weg wij het beste content kunnen delen.
  • En je deelnamehistorie: Hoe irritant zou het zijn wanneer je je certificaat of diploma kwijt bent geraakt en een nieuwe versie nodig hebt voor een volgende werkgever en wij kunnen niet meer achterhalen of je ooit bij ons een opleiding hebt gevolgd?

 

Verder slaan we vooral de facturatiegegevens van jou of/en je organisatie op. Want soms zijn er PO-nummers of andere gegevens die absoluut op een factuur moeten komen te staan. En dat wil je niet iedere keer moeten uitleggen. Dat registreren we dan netjes (maar gaat over je organisatie en niet over jou als persoon).

Last but not least gebruiken we jouw gegevens voor het volgende:

  • Als je dit hebt aangegeven tijdens je inschrijving of op je evaluatieformulier voor onze nieuwsitems: En nee wij overspoelen je niet hiermee… dit zijn geen saaie nieuwsbrieven vol ‘producten’! We willen onze updates zó interessant mogelijk voor je maken dat je ze met een leergierige blik open klikt. Dus we verzamelen en bundelen de informatie, tips en ontwikkelen we content die wij koppelen aan onze programma’s. We zijn er trots op dat onze e-mails on-ge-lo-fe-lijk goed geopend en gelezen worden. Maar … wil jij ze op een gegeven moment toch niet meer? Met één klik kun je je uitschrijven onderaan een nieuwsitem.
  • De gegevens die nodig zijn om te kunnen voldoen aan wettelijke verplichtingen, bijvoorbeeld voor de belastingdienst. Daar komen wij niet onderuit.
  • Geautomatiseerde systemen zoals CRM, emailmarketingsoftware en sociale media platforms.

 

Wat verwerken wij niet?

Totaal niet belangrijk vinden wij je afkomst of je overtuiging, dus deze bijzondere en/of gevoelige zaken worden door ons niet verwerkt. Dat scheelt in elk geval.

 

Derden
Je persoonsgegevens worden alleen met derden gedeeld bij activiteiten die strikt noodzakelijk zijn bij de uitvoering van onze bedrijfsactiviteiten. En als we dat al moeten doen (bijvoorbeeld om diploma’s te laten registreren of om op te vragen of gegevens die wij nodig hebben om belastingaangifte te doen) is alle uitwisseling helemaal ‘privacy waterdicht’ geregeld. Zowel intern -tussen medewerkers- als extern -met leveranciers- zijn daar afspraken over gemaakt die de vertrouwelijkheid garanderen.

 

Bewaringstermijn
We hanteren hier een hele heldere regel in: we bewaren je gegevens niet langer dan jij wenselijk vindt. De bewaartermijn hangt samen met het doel waarmee we de gegevens hebben gekregen of verzameld en eventuele wettelijke verplichtingen. Na het bijwonen van onze trainingen, opleidingen en masterclasses heb je via ons evaluatieformulier zelf de mogelijkheid om je emailadres bij ons achter te laten om op de hoogte gehouden te worden van allerlei nieuwsitems of over aansluitende programma’s. Maar als je dat niet meer wilt, schrijf je met één klik uit en worden je gegevens verwijderd.

Een hele andere koek is de bewaartermijn van de zogeheten Cookies, of vergelijkbare technieken, deze is 2 jaar. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze (oftewel onze) website wordt opgeslagen in de browser van je computer, tablet of smartphone. Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen. Mocht je meer hierover willen eten kijk dan voor een toelichting op: veiliginternetten.nl  

 

Keuzes voor persoonsgegevens

Wij bieden je de mogelijkheid tot het inzien, veranderen of verwijderen van alle persoonlijke informatie die je aan ons hebt verstrekt. Stuur ons een mailtje naar info@cminstituut.nl met een verzoek tot inzage, verandering, gegevensoverdracht en verwijdering van je persoonsgegevens. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage, wijziging of overdraagbaarheid door jezelf is gedaan, vragen wij je een kopie van je uw identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, de strook met nummers onderaan het paspoort, paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van je privacy. CMI zal zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen vier weken, op je verzoek reageren.

Als we dat in jouw ogen toch niet netjes doen allemaal, hopen we dat je ons dat wil laten weten. Mocht je daarna toch vinden dat we een standje verdienen, dan kun je een klacht indienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende website: autoriteitpersoonsgegevens.nl 

 

Beveiligen van persoonsgegevens
Als deelnemer aan onze programma’s ben jij het bestaansrecht van CMI. Voor jou doen we wat we doen. We zouden dan ook niet goed bij ons hoofd zijn als we je privacy niet super serieus nemen.

Ter beveiliging van jouw persoonsgegevens hebben wij de volgende maatregelen genomen:

  • Servers en apparaten van onze medewerkers zijn uitgerust met actuele beveiligingssoftware, zoals een virusscanner en firewall.
  • We werken alleen met topleveranciers die hun gegevensbeveiliging tiptop in orde hebben.
  • We versturen jouw gegevens alleen via beveiligde internetverbindingen (TLS, voorheen SSL). Dit kun je zien aan de adresbalk ‘https’ en het hangslotje.
  • Al onze mensen die toegang hebben tot persoonsgegevens zijn getraind in het zorgvuldig omgaan met jouw gegevens.

 

Wijzigingen, vragen en feedback
We controleren regelmatig of we aan dit privacy beleid voldoen. Wij bevelen je daarom aan om deze Privacy Verklaring regelmatig te blijven raadplegen.

Als je vragen hebt over deze Privacy Verklaring, kun je contact met ons opnemen:

Credit Management Instituut BV
Postbus 759
2700 AT ZOETERMEER
T: +31(0)79-3439256
E: info@cminstituut.nl
KVK: 27184532