Debiteurenbeheer – zelfstudie 8 tot 10 uur + 1 klassikale dag

In deze blended training Debiteurenbeheer geven we je een duidelijk beeld van alle deelaspecten van Credit Management en de rol van debiteurenbeheer daarin. Na het voltooien van de E-Learning Debiteurenbeheer (gemiddelde tijdsinvestering 8 tot 10 uur), volgt je aansluitend 1 fysieke trainingsdag.

Maximaal 12 deelnemers

2 dagen

€ 995,00 excl. btw

Scoort een 9+

Debiteurenbeheer

In deze blended training Debiteurenbeheer geven we je een duidelijk beeld van alle deelaspecten van Credit Management en de rol van debiteurenbeheer daarin. Na het voltooien van de E-Learning Debiteurenbeheer (gemiddelde tijdsinvestering 8 tot 10 uur), volgt je aansluitend 1 klassikale trainingsdag.  

Je vergroot jouw kennis, inzichten en vaardigheden met betrekking tot de operationele taken binnen de debiteurenfunctie. Je leert welke kennis en vaardigheden je minimaal moet bezitten om de functie van debiteurenbeheerder goed te kunnen uitvoeren.

We leren je beter, resultaatgericht en slagvaardig communiceren met debiteuren en collega’s van de interne afdelingen. Ook gaan we specifieker in op het van toepassing zijnde insolventierecht, waarbij je helder krijgt wat de volgende stappen zijn wanneer iemand niet aan zijn verplichtingen voldoet. Naast de communicatieve en juridische aspecten gaan we ook dieper in op het debiteurenproces van offerte tot en met de betaling, hoe om te gaan met klachten en het beheer daarvan. Als laatste besteden we ook aandacht aan de krachtmeting met Sales, hoe word je partners op de werkvloer in plaats van dat je elkaar tegenwerkt. Zoek je een opleiding debiteurenbeheer? Dan sluit deze training aan bij jouw doelstellingen om slagvaardig met debiteurenbeheer aan de slag te gaan.

  • (Junior) Debiteurenbeheerder
  • Credit Collector
  • (Interim) Credit Manager
  • (Interim) Credit Consultant
  • Leidinggevende

Na afloop van deze training:

  • Heb je jouw inzicht en kennis vergroot in de verschillende deelaspecten van Credit Management en de rol van debiteurenbeheer daarbinnen
  • Heb je inzicht verkregen in het totale debiteurenproces van offerte tot de verwerking van de betaling
  • Ben je in staat jouw operationele werkzaamheden af te stemmen op het debiteurenbeleid van uw organisatie
  • Ben je in staat efficiënter en met meer resultaat te communiceren met debiteuren en interne afdelingen
  • Heb je jouw inzicht en kennis vergroot rondom het insolventierecht.
  • Heb je jouw inzicht en kennis vergroot in de wijze waarop je de samenwerking met sales tot een succes kunt maken.
  • Credit Management en de verschillende deelaspecten
  • Debiteurenproces; hoe ziet dat er uit?
  • Operationele werkzaamheden en debiteurenbeleid; hoe stem ik ze op elkaar af?
  • Insolventiemanagement, wat als een debiteur niet betaalt?
  • Communiceren met debiteuren en collega’s; hoe doe ik dat effectief?
  • Hoe verbeter ik de communicatie en de samenwerking met sales?
  • In de praktijk oefenen van het geleerde (gesimuleerde cases).
23 mei 2024

Utrecht of Incompany

Code: DB
Prijs: € 995,00 excl. BTW
Examenkosten: nvt
Groepsomvang: maximaal 12 deelnemers
Duur: 2 dagen

Zij ging je al voor

‘Ik koos voor CMI vanwege de variatie in lessen en de aandacht voor de mens.’

Sakina vergeleek, voor ze zich inschreef bij CMI, andere aanbieders. ‘Ik zocht een opleiding met meer dan alleen de harde cijfers en theorie, met ook veel aandacht voor de mens.’ En dat bleek in de praktijk ook te kloppen. ‘Ik vond de lessen emotionele intelligentie, conflict hantering en verandermanagement heel waardevol. Er kwam veel zelfreflexie aan bod. Ik vind het belangrijk om daar actief mee aan de slag te gaan, alleen dan kan je stappen maken.’

Interactieve lessen
‘Raimond en Jurgen zijn fantastische docenten. Raimond heeft een hele natuurlijke manier van lesgeven en Jurgen brengt veel praktijkervaring mee. Er is veel ruimte voor dialoog en de lessen zijn interactief. Er staat niet drie uur lang iemand voor de groep te zenden. Je werkt samen met de andere studenten. Je leert van elkaar en deelt ervaringen. Het is interessant te zien hoe anderen een bepaalde case aanvliegen.’

Doen!
‘Tegen mensen die twijfelen of ze naast hun baan aan deze opleiding willen beginnen, zou ik willen zeggen: Doen! Het is prima te doen naast je baan!’

 

Eerst een offerte aanvragen voor je werkgever?

Veel werkgevers hebben budget beschikbaar voor scholing. Maar dan moet je inderdaad eerst een offerte laten zien. Vraag de offerte hieronder aan en hopelijk zien we je snel!

Offerte aanvragenInschrijven

Studieadvies

Eerst iemand spreken voor een advies op maat? Of gewoon om te kijken of deze opleiding bij je past? Bel naar (079) 343 92 56. Of mail naar info@cminstituut.nl

Ervaringen van anderen

Laat je inspireren door de verhalen van anderen.

Over de trainer

Raimond Honig MBA is Chief Operating Officer bij de Masters Group BV. Daarnaast is Raimond deeltijd verbonden aan opleidings- trainings- en coachingsbureau CMI BV in Zoetermeer.

 

Zijn zeer praktische en kritische inslag maakt dat hij als ondernemer en als trainer/coach verfrissend en resultaatgericht werkt. Hij deed uitgebreide ervaring op in de zakelijke dienstverlening, gaf jarenlang leiding aan een consultancykantoor en is daarna het ontwikkelingspad ingeslagen. Raimond studeerde opleidingskunde en behaalde cum laude zijn mastergraad in de bedrijfskunde. Ook volgde hij nationaal en internationaal allerlei opleidingen en trainingen.
Hij schreef zelfstandig en in co-auteurschap 7 boeken. Momenteel schrijft hij in co-auteurschap aan zijn achtste boek: ‘De financial als Businesspartner’.

Raimond is gecertificeerd lid van de International Board of Certified Trainers, gecertificeerd Personal Coach (CPC), Gecertificeerd Budgetcoach, Schuldhulpverlener en NOC/NSF gecertificeerd Vechtsportleraar (KSS3).
Naast zijn werk is Raimond actief als vechtsportleraar en reist en fotografeert hij graag. Raimond is getrouwd met Bionda en de trotse vader van dochter Joy (1995) en zoon Robin (2008).

Meest gestelde vragen

Wat kost het?

De prijzen zijn bovenaan de pagina te vinden. Onze prijzen zijn exclusief BTW maar inclusief boeken, locatie en drank-en lunch/ diner faciliteiten.

Op welke locatie?

Wij werken met een vaste partner Aristo Zalen Centrum in Utrecht. Aristo ligt naast het station Lunetten en dus uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. Naast het pand is er voldoende gelegenheid tot parkeren. De locatie voor maatwerk/incompany programma’s stemmen wij samen met elkaar af.

Zijn incompany trainingen mogelijk?

Heb je een specifieke trainings- en/ of opleidingswens dan verzorgen wij deze voor ujeop maat. Je trainings- en/of opleidingsvraagstuk wordt volledig afgestemd op je gewenste doelstellingen en opleidingsbehoeften. Wij bieden zowel klassikale trainingsvormen als Blended Learning of E-learning mogelijkheden op maat voor je aan. Op deze manier ben je gewaarborgd van een strategische partner in opleiden en werken wij graag met je samen aan de ontwikkeling van jouw organisatie en mensen. 

Kan ik mij in mijn eentje aanmelden?

Ja, je kan je voor ons open programma alleen aanmelden of met meer collega’s. 

Kan ik mij samen met collega's aanmelden?

Ja, voor ons open programma kan je je samen met collega’s aanmelden of alleen. Zijn er vijf of meer collega’s dan is Incompany vaak een goedkopere oplossing, vraag naar de mogelijkheden.

Moet ik cursusboeken aanschaffen?

Onze boeken en studiemateriaal zijn bij de prijs inbegrepen.

Wanneer weet ik of een training/opleiding door gaat?

Vier weken voor de startdatum van een training en/of opleiding, ontvang je van ons een definitieve bevestiging van de start. Mocht het onverhoopt eens zo zijn dat een training door bijvoorbeeld te weinig deelnemers niet kan plaatsvinden, dan informeren wij je eveneens.

Wat zijn de regels om een training/opleiding te annuleren?

Wil je een boeking bij ons annuleren, dan kan dat volgens onze regels beschreven in onze Algemene Voorwaarden.

Ontvang ik een certificaat of diploma?

Ja, na afronding van een training ontvang je een certificaat en na afronding van een opleiding ontvang je een diploma. Na afronding van onze Post-HBO Leergang ontvang je zelfs een erkend diploma Credit Professional op PostHBO niveau, wordt je opgenomen in het Landelijke Register van Deelnemers van de SPHBO en heb je recht op het voeren van de geregistreerde titel RCP.

Wat is jullie betalingstermijn?

Wij  hanteren een betalingstermijn van 30 dagen na factuurdatum op onze factuur.

Download hier gratis de leaflet.

Vul onderstaand formulier in en ontvang de leaflet van deze opleiding.

WhatsApp chat